Zoeken
Gratis offerteZoeken
Registreer je toestel Vraag een interventie
Gratis offerte

December 2016. In het appartement van Luc Desmedt in Kessel-Lo is de verwarmingsketel defect. Het toestel heeft er intussen 20 jaar op zitten. En vervangen is de boodschap. Een korte zoektocht op het internet leidt naar Bulex Xpertdealer. Even later is Luc, zonder het zelf te beseffen, de eerste klant van Bulex Xpertdealer.

Het belangrijkste is dat ik niet zelf op zoek moest gaan naar een installateur.

Accurate schatting

Luc Desmedt is alvast tevreden over Bulex Xpertdealer. "Het belangrijkste is dat ik niet zelf op zoek moest gaan naar een installateur. Op één dag werd mijn oude ketel probleemloos vervangen door de nieuwe verwarmingsketel. Daarmee was het probleem opgelost. De prijs hebben ze bij Bulex ook goed ingeschat. De finale offerte die ik ontving tijdens het bezoek van de installateur lag iets hoger, omdat er een langere buis nodig was om door het vals plafond en het dak te geraken. Die dingen ontdek je pas tijdens een plaatsbezoek. En dan nog: het prijsverschil was niet groot.”

 

Onze ketel kon nog hersteld worden. Maar de kosten zouden wel oplopen en er zat een winterprik aan te komen. Omdat ik geen tijd wilde verliezen, ben ik gaan kijken op de website van Bulex. Daar kwam ik terecht op een korte vragenlijst. Gaat het om een appartement of om een huis? Hoe is het gebouw geïsoleerd? Is er een bad of een douche? Dat soort dingen. Ik heb alle stappen gevolgd en kreeg onmiddellijk een offerte.

Luc Desmedt - Eerste Xpertdealer-klant

Snelle afspraak

Luc werkt voor een bank en heeft door zijn drukke beroep weinig tijd om af te spreken met installateurs en offertes af te wachten. Ook al omdat hij zijn appartement verhuurt en er zelf bijna nooit aanwezig is. Via de onlinetool maakte hij in slechts enkele muisklikken een afspraak met een bekwame professional. “Dat ging heel eenvoudig. Ik moest alleen twee data doorgeven waarop ik mij kon vrijmaken.” Bulex regelde diezelfde week een afspraak met installateur Koen Muermans uit Hasselt.

 

Koen Muermans: “Ze hebben me gebeld en gevraagd of ik op één van die twee data kon langsgaan in Kessel-Lo. Ik heb toegezegd en ben dan naar het appartement gereden om een nauwkeuriger beeld te krijgen van de reële situatie. Het was een standaardinstallatie die weinig moeilijkheden zou opleveren. Samen met de klant heb ik de volledige vragenlijst nogmaals overlopen aan de hand van een applicatie op mijn tablet. Ik heb bijkomende vragen gesteld en op basis daarvan advies gegeven. Zo zijn we vlot ter plaatse tot een akkoord gekomen.

 

Twee tot drie dagen later hing er al een nieuwe condensatieketel. Xpertdealer is een eenvoudige manier van werken. En de klant geniet voortaan van een winter zonder zorgen. Dit is een win-winsituatie voor alle partijen.

Koen Muermans - Xpertdealer partner